torsdag 8 september 2016

Försöker "Hinna ikapp"

Hinna ikapp vad?

Jo mina tankar och känslor på att vi fick reda på i förrgår att T är utsläppt... Han sågs på busstationen när han skulle kliva på bussen till Ramsele...

Fick det bekräftat sen av dotra som pratade med honom på telefon.

Men men vi börjar från början så får jag se om jag kan reda ut allt i huvudet under tiden..

Det började med att en kompis till P ringde när han var på väg hem från skolan och talade om att T stod på station med en bussbiljett i handen, P försökte via polisen få reda på OM han var utsläppt men se det kunde dom inte tala om (och just nu skiter jag i anledningen till varför) så dotra provade att ringa. Då var telen av så hon skickade ett sms om att han ju kunde ringa henne..

Och jo han ringde och var i Ramsele men ville då inte tala om hos vem, helt okej, vi fick ju reda på ATT han var ute och VART...

Det där gjorde att P "klappade ihop" och gjorde dumheter senare på kvällen men det går jag inte in på nu, tror han lärde sej en läxa i alla fall ;)


Under kvällen så pratade jag med dotra och då talade hon om att hon och fästmannen hade fått fara upp till Ramsele (enkel resa ca 7.5 mil) och hämta T för han skulle absolut till stan.. Den han ville till släppte inte in honom för han var full (vilken jävla nyhet *NOT*) så då ville han tillbaka till Ramsele men det vägrade dom för dom hade fått betalt för att hämta honom men inte så det täckte 15 mil (plus deras resa upp och resan hem igen vilket i sin tur innebär att dom skulle ha fått köra 30 mil i olika turer). Sen var han väldigt otrevlig i bilen och skrek om sina öl hit och dit så till sist så ringde dotra polisen men när dom väl kom (vilket tog en bra stund eftersom det inte fanns nån patrull ledig när hon ringde) så ansåg dom att han inte var "tillräckligt full" för att ta in plus att dom "oroade" sej över att släppa ut honom från fyllecellen "så sent på natten" (snarare runt halv 5-halv 6 på morron) så dom rekommenderade att hon skulle ringa en taxi åt honom så han fick fara vart tusan han ville.... Ja då var det drygt en timmes väntan på den för det fanns ingen ledig bil just då *suck* Så det slutade med att han tog taxi till en suparkompis här i Långsele....

Har inte sett eller hört nått om han här sen dess i alla fall...

Idag skulle han visst ner på soc för att få hjälp... Vilket ju kan behövas eftersom han inte har nånstans att bo, inga pengar ingenting, inte ens kläder på kroppen ordentligt eftersom han låg och sov när det började brinna..

Och anledningen till att han blev släppt då? Jo elektrikerna som skulle dra om elen i huset åt honom talade om att det fanns en möjlighet om att det hade kunna bli kortslutning eller överslag av olika anledningar och därför börjat brinna, så då dök ju "rimligt tvivel" upp men utredningen fortsätter som jag fattade det...

Så lite kaos har det varit med många tankar och känslor för både mej, P och dotra.... Har nog tagit mest på P och dotra vilket är förståeligt <3 Skönt att dotra får samtalshjälp i alla fall..


Nä nu ska jag se om jag kan få tag i nå kaffe så jag får ta mej nån kopp eller 15 ;) Och fortsätta på Nickans sockar, ska börja på hälarna nu och under tiden titta på en toppenbra serie som jag blev tipsad om , Call the midwife som utspelar sej i -50-talets London .... Kan rekommenderas =)

Ha det gott alla så ses vi när vi ses =)

                                                                       Tjingtjing <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar